Regulamin i zasady funkcjonowania szkoły w czasie nauki zdalnej 2020-2021
Szanowni Państwo Rodzice!
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. 10 Pułku Strzelców Konnych w Łańcucie informuje o sposobie i trybie realizacji zadań szkoły w okresie ograniczenia jej funkcjonowania.
Zgodnie z rozporządzeniami MEN:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
od dnia 25 marca 2020 r. nauka będzie obowiązkowo odbywać się z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość według obowiązującego w szkole podziału godzin (w tym dniu, kiedy wypada lekcja).
Kształcenie z wykorzystaniem metod i technikna odległość oznacza wykorzystanie w procesie edukacji wszelkich dostępnych środków komunikacji, które nie wymagają osobistego kontaktu ucznia z nauczycielem, a także możliwość skorzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczyciela.
Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to zajęcia, które:
- mogą być realizowane z wykorzystaniem materiałów w postaci elektronicznej
-
dostępnych na stronach MEN, w tym na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej https://epodreczniki.pl/,
-
stronach CKE https://cke.gov.pl/ i Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych np. https://www.oke.waw.pl/,
-
materiałów prezentowanych w programach i na stronach internetowych telewizji publicznej i radiofonii,
-
innych materiałów wskazanych przez nauczyciela,
- mogą być realizowane w inny sposób wskazany przez nauczyciela.
We współpracy z nauczycielami ustalono:
-
Sposób komunikowania się z uczniami i rodzicami.
-
Możliwości ucznia i rodzica do korzystania z materiałów elektronicznych.
-
Formę przekazywania treści utrwalających wiedzę.
-
Ilość przekazywanego materiału w danym dniu.
-
Metody monitorowania postępów uczniów oraz weryfikacji ich wiedzy i umiejętności.
-
Formy informowania uczniów i rodziców o postępach w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach.
-
Tryb konsultacji ucznia i rodzica z nauczycielem.
Nauczyciele, według lekcji obowiązujących w każdym dniu tygodnia, będą realizować tematy zajęć z poszczególnych przedmiotów. Zasady nauki zdalnej z każdego przedmiotu nauczania zamieszczone zostaną na stronie szkoły w zakładce „Dla Rodziców”.
Szanowni Państwo Rodzice!
-
Należy zachęcać dzieci do samodzielnej pracy.
-
Warto być w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami: udostępnić swój numer telefonu, adres e-mailowy, korzystać bardziej regularnie z dziennika elektronicznego, sprawdzać stronę internetową szkoły.
-
W miarę możliwości wspierać (ale nie wyręczać!) dzieci w wykonywaniu zadanych prac.
Jak widzicie Państwo, zasady odgórnie zostały wyznaczone i teraz uczniowie mają przy zdalnym nadzorze nauczycieli realizować dalsze tematy z podstawy programowej. Wiem, że jest to ogromne wyzwanie dla wielu spośród Państwa i dla wielu spośród naszych uczniów. Zdaję sobie sprawę z różnych trudności technicznych, które tutaj się pojawią. Dlatego zachęcam do częstego kontaktu z nauczycielami poszczególnych przedmiotów, żeby pomogli w razie trudności, żeby podpowiedzieli jak je rozwiązać.
To dla nas wszystkich bardzo szczególny czas, nikt na taki scenariusz roku szkolnego nie był dotychczas przygotowany. Dlatego jeszcze raz proszę o wzajemną wyrozumiałość. Ze swej strony zapewniam, że postaramy się wszyscy być po stronie uczniów, żeby pomóc im nie tylko w organizacji lekcji, ale i w przejściu tego trudnego doświadczenia, jakim jest przymusowe siedzenie w domach.
Rozumiem, że dostając informacje od wszystkich nauczycieli naraz nie będziecie Państwo w stanie od razu się z nimi zapoznać, od razu ich przyswoić. Ale ponieważ mają one charakter trwały, bo pisemny, można do nich wracać, można je pomału rozpracowywać.
Żeby dojść do celu, trzeba postawić pierwszy krok, a potem następny i następny… Potrzeba cierpliwości i wytrwałości, której Państwu i sobie również życzę.
Serdecznie pozdrawiam
Barbara Kiełb – Dyrektor Szkoły
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA OBOWIĄZUJĄCY W CZASIE NAUCZANIA ZDALNEGO - otwórz
KRYTERIA OCENIANIA - otwórz
ZASADY NAUKI ZDALNEJ
Edukacja wczesnoszkolna
W związku z wprowadzeniem przez Ministerstwo Oświaty nowego rozporządzenia dotyczącego nauczania zdalnego, nauczyciele zostali zobligowani do prowadzenia zajęć realizujących podstawę programową. Wychowawcy klas I-III będą kontaktować się z rodzicami poprzez:
-
wiadomości w dzienniku elektronicznym Librus przekazywane codziennie w godzinach porannych 8.00-9.00;
-
rozmowy telefoniczne, smsy;
-
pocztę elektroniczną - e-maile.
Ponieważ wszyscy Rodzice dysponują dostępem do Internetu na komputerze bądź w telefonie, dlatego dzieci mogą korzystać z materiałów wysyłanych drogą elektroniczną. Jeżeli ktoś z Państwa będzie miał problem z dostępem do Librusa z powodu źle działającego Internetu (nie odnotowano logowania się), wówczas wychowawcy przekazują informacje, wskazówki do pracy drogą telefoniczną. Ilość przekazywanego materiału w danym dniu będzie dostosowana do wieku i możliwości psychofizycznych dzieci, planu zajęć, uwzględni również ograniczone możliwości korzystania z urządzeń elektronicznych. Dla chętnych wysyłane będą zadania dodatkowe.
Sprawdzanie wybranych do oceny zadań z edukacji polonistyczno-społecznej, matematyczno-przyrodniczej, prac plastycznych, technicznych odbywać się będzie poprzez wysyłanie zdjęć, załączników na sms, e-maila po uprzednim zawiadomieniu rodziców i uczniów oraz wyznaczeniu terminu wykonania. Ze względu na ograniczone możliwości sprawdzania opanowania niektórych wiadomości i umiejętności przez dzieci w młodszym wieku szkolnym (konieczna pomoc rodziców w korzystaniu z narzędzi elektronicznych), dokonywane to będzie po wznowieniu zajęć edukacyjnych w szkole.
Pierwszą formą konsultacji ucznia i rodzica z nauczycielem są wiadomości wysyłane przez e-dziennik, w razie braku przez 2 kolejne dni informacji o logowaniu się rodzica lub ucznia wychowawca, nauczyciel skontaktuje się drogą telefoniczną.
Wychowawca, nauczyciel codziennie sprawdza wiadomości wysłane przez rodzica lub ucznia na e-dziennik i odpowiada na wszelkie zapytania, udziela dodatkowych wskazówek do pracy w domu, informacji. Na prośbę rodziców dostępny jest również kontakt za pomocą innych komunikatorów.
Język polski
Od 25 marca 2020 r. nauczyciele języka polskiego będą kontynuować realizację podstawy programowej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Nauka zdalna będzie prowadzona głównie przez dziennik elektroniczny Librus. Nauczyciele
w wiadomościach do uczniów (i rodziców uczniów) przekażą:
-
temat lekcji,
-
wskazówki do pracy dla ucznia,
-
zadania do wykonania z podręcznika lub/i zeszytu ćwiczeń (Jeżeli uczniowie zostawili w szkole podręczniki lub/i zeszyty ćwiczeń, mogą korzystać z ebook’ów i zeszytów ćwiczeń ze strony www.nowaera.pl),
-
wybrane zadania z platformy edukacyjnej www.epodreczniki.pl
Monitorowanie i sprawdzanie wiedzy ucznia oraz ocenianie postępów w nauce:
-
sprawdzanie logowań uczniów i ich rodziców do Librusa,
-
sprawdzanie odczytania wiadomości przez uczniów (i ich rodziców) przy zadawanych lekcjach,
-
konsultacje z rodzicami uczniów w razie wystąpienia problemów z samodzielną nauką dzieci w domu,
-
rozmowy telefoniczne w przypadku nieodbierania wiadomości i zadań wysyłanych przez Librusa,
-
podanie uczniom i rodzicom emaila, na który będą wysyłać zlecone zadania napisane w programie Word lub w pliku JPG,
-
sprawdzanie zadań pisemnych (raz w tygodniu) według podanych na początku roku szkolnego zasad oceniania z uwzględnieniem potrzeb i możliwości uczniów, w tym wynikających z indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.
Język angielski
-
Komunikowanie się z uczniami oraz ich rodzicami odbywa się za pomocą dziennika elektronicznego w godz pracy nauczyciela, przesyłanie prac pisemnych przez e-mail, zdjęcie bądź skan, zadania odsyłane są także w formie pliku.
-
Uczeń i rodzic ma możliwość wykorzystywanie epodręczników, stron CKE oraz OKE, gov.pl/zdalne lekcje, www.pearson.pl, www.ang.pl, Super Simple Song, English SINGSING, British Council for kids, www.edukacja.pl, filmiki z piosenkami i instruktażowe z gramatyką na www.youtube.com, Vooks, dla ósmych klas z uwagi na egzamin: www.macmillan.pl/strefa- ucznia, anglistaonline.macmillan.pl, nauczyciel konkretnie wskazuje uczniowi i rodzicowi co należy wykorzystać przy danej partii materiału.
-
Przekazywanie treści odbywa się poprzez dziennik elektroniczny w postaci zadań do wykonania, krótkich filmików instruktażowych, wyjaśnianie trudniejszych zagadnień w wiadomościach wysyłanych uczniom jako komentarz do zadania.
-
Uczeń otrzymuje trzy razy w tygodniu jedno zadanie do wykonania (czytanie ze zrozumieniem, słuchanie, ćwiczenie gramatyczne, pisanie). Zadanie domowe uczeń ma obowiązek odesłać do nauczyciela w takim czasie w jakim ustali nauczyciel (ale nie częściej niż raz w tyg).
-
Monitorowanie postępów uczniów oraz weryfikacji ich wiedzy oraz umiejętności odbywa się poprzez przesyłanie krótkich prac pisemnych: np. email, który nauczyciel sprawdza i odsyła poprawioną pracę uczniowi wraz z komentarzem (komentarz mógłby być „na żywo” przez videochat, jeżeli byłaby możliwość utworzenia grupy na Messenger z uczniami za zgodą rodziców oraz aby ułatwić kontakt z nauczycielem), wykonywanie kart pracy przesyłanych uczniowi wraz z info o limicie czasowym jej wykonania np. do konkretnej godz w danym dniu (informację o takiej pracy otrzymuje uczeń wcześniej, np. 1-2 dni), jeśli uczeń robi zadanie z podręcznika to przesyła tylko same odpowiedzi np. mailem lub zdjęciem.
-
Informowanie uczniów i rodziców o postępach w nauce oraz o uzyskanych ocenach odbywa się poprzez wpisywanie ocen na dzienniku elektronicznym, udzielenie informacji telefonicznie, wiadomością przez dziennik elektroniczny.
-
Uczeń i rodzic konsultuje się z nauczycielem poprzez dziennik elektroniczny, telefonicznie w godz pracy nauczyciela (do 15.00).
Historia, Wiedza o społeczeństwie
-
Sposób komunikowania się z uczniami.
Wszystkie informacje będą przekazywane przez Librus (do uczniów i rodziców).
-
Możliwości ucznia i rodzica do korzystania z materiałów elektronicznych.
W nauczaniu historii uczniowie będą wykorzystywać następujące materiały elektroniczne: https://epodreczniki.pl/, e-booka na platformie Nowa Era https://ebooki.nowaera.pl/ , odpowiednio dobrane filmy i prezentacje z platformy YouTube oraz na a kanale TVP Historia.
-
Formę przekazywania treści utrwalających wiedzę.
Uczniowie za pomocą Librus będą otrzymywać wskazówki dotyczące opanowania przez nich określonych wiadomości i umiejętności z każdej jednostki lekcyjnej.
-
Ilość przekazywanego materiału w danym dniu.
Uczniowie będą realizować podstawę programową. Materiał będzie realizowany zgodnie z rozkładem lekcji w danym dniu. Ilość materiału będzie dostosowana do realizacji w czasie 45 minut.
-
Metody monitorowania postępów uczniów oraz weryfikacji ich wiedzy i umiejętności.
Uczniowie będą otrzymywać przez Librus zadania do wykonania (jedno w tygodniu) oraz sprawdziany do wykonania (po każdej partii materiału), które będą weryfikować nabytą wiedzę i umiejętności. Uczniowie mają obowiązek odsyłać zadania i sprawdziany do nauczyciela w wyznaczonym przez niego terminie.
-
Formy informowania uczniów i rodziców o postępach w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach.
Uczniowie i rodzice będą informowania o postępach w nauce za pomocą Librus. Ocena uzyskana przez ucznia będzie posiadała określony komentarz.
-
Tryb konsultacji ucznia i rodzica z nauczycielem.
Zarówno uczniowie ja i rodzice mają możliwość korespondencji z nauczycielem za pomocą dziennika elektronicznego.
Matematyka
-
Sposób komunikowania się z uczniami i rodzicami:
Dziennik elektroniczny Librus lub inna platforma umożliwiająca prowadzenie lekcji online, jeżeli szkoła będzie z niej korzystać.
-
Możliwości ucznia i rodzica do korzystania z materiałów elektronicznych:
Przesyłanie materiałów w pliku PDF, Word; filmików i innych materiałów proponowanych przez MEN oraz platformę edukacyjną GWO.
-
Formę przekazywania treści utrwalających wiedzę:
Rozwiązywanie zadań w ćwiczeniach i przesyłanie zadań zwrotnych ( krótkie zdania sprawdzające wiedzę z dwóch różnych tematów).
-
Ilość przekazywanego materiału w danym dniu:
Zgodnie z tygodniowym rozkładem lekcji danej klasy 4 razy w tygodniu małymi dawkami: Nowy temat, film proponowany przez MEN, rozwiązanie zadań: 2 łatwych i 2 o średnim stopniu trudności z podręcznika ( rozwiązania w zeszycie przedmiotowym) lub z zeszytu ćwiczeń. Dla chętnych możliwość rozwiązywania wybranych zadań z zeszytu ćwiczeń.
-
Metody monitorowania postępów uczniów oraz weryfikacji ich wiedzy i umiejętności:
Uczeń otrzymuje krótkie zadania sprawdzające wiedzę, z dwóch różnych tematów. Sprawdzanie wiedzy będzie możliwe poprzez użycie dostępnych narzędzi. Informacja będzie zawiera przedział czasowy do wykonania pracy (uczeń będzie wcześniej poinformowany o tym ile czasu ma na wykonanie zadania).
-
Formy informowania uczniów i rodziców o postępach w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach:
a) Dziennik elektroniczny Librus
b) Rozmowa telefoniczna
c) Poprzez inna platformę, jeżeli szkoła będzie z niej korzystać.
-
Tryb konsultacji ucznia i rodzica z nauczycielem matematyki:
Poprzez dziennik elektroniczny lub telefonicznie według ustalonego harmonogramu.
Informatyka
-
Komunikowanie się z uczniem poprzez dziennik elektroniczny, panel na platformie LNU lub poprzez inną platformę umożliwiająca prowadzenie lekcji online.
-
Wykorzystywanie materiałów dostępnych na stronie wydawnictwa, korzystanie z platformy baltie.net oraz platformy LNU.
-
W przypadku braku możliwości korzystania z materiałów elektronicznych przez uczniów (informacja od rodzica) polecenie wykonania ćwiczeń w wersji papierowej.
-
Podawanie konkretnych informacji dotyczących tematu lekcji, zadań do wykonania, strony w podręczniku lub adresu strony internetowej, z jakiej mogą skorzystać.
-
Ilość przekazywanego materiału: 1x w tygodniu - wybrane ćwiczenia z podręcznika lub do wykonania na platformach - termin na wykonanie do następnych zajęć.
-
Monitorowanie, weryfikacja wiedzy - przy użyciu dostępnych funkcji na platformach - sprawdzanie, czy uczeń wykonał zadanie. Ilość nieprzesłanych zadań będzie brana pod uwagę poczas wystawiania oceny na koniec roku.
-
Informacja o ocenach w dzienniku elektronicznym.
-
Nauczyciel będzie się komunikował z rodzicami i uczniami poprzez wiadomości w dzienniku elektronicznym.
Technika
-
Komunikowanie się z uczniem 1x w tygodniu, w tym dniu kiedy wypada lekcja poprzez dziennik elektroniczny.
-
Wykorzystywanie w szczególności materiałów dostępnych na stronie MEN (e-podręczniki, e-lekcje), oraz materiałów dostępnych na stronach wydawnictw.
-
W dzienniku elektronicznym podawanie konkretnych informacji dotyczących tematu lekcji, strony w podręczniku lub adresu strony internetowej, z jakiej mogą skorzystać.
-
Nauczyciel będzie się komunikował z rodzicami i uczniami poprzez wiadomości w dzienniku elektronicznym.
Przedmioty przyrodnicze
(przyrody, geografii, fizyki, chemii, biologii, edukacji dla bezpieczeństwa)
-
Nauczyciele przedmiotów przyrodniczych będą prowadzić naukę zdalną przez dziennik elektroniczny Librus.
-
Uczeń ma obowiązek od poniedziałku do piątku sprawdzać przekazywane przez komunikator e-dziennik wiadomości dotyczące materiałów do przeanalizowania z poszczególnych przedmiotów oraz zadań wykonywanych w zeszytach przedmiotowych, zeszytach ćwiczeń, kartach pracy itp. Może korzystać ze stron www. epodręczniki.pl oraz www.nowaera.pl
-
Nauczyciele będą przesyłać materiały w pliku PDF, WORD, krótkich filmów 10-15 minutowych proponowanych przez MEN oraz platformy edukacyjnej Nowa Era.
-
Prosimy rodziców o współpracę, regularne rozmowy z uczniami, sprawdzanie wiadomości na e-dzienniku oraz zachęcanie do korzystania z zalecanych programów, linków, wskazówek.
-
Zarówno uczeń jak i rodzic może skontaktować się z nauczycielem za pomocą e-dziennika.
-
Zasady sprawdzania prac z poszczególnych przedmiotów pozostają do indywidualnych decyzji uczących, o czym będą uczniowie informowani w wysyłanych do nich wiadomościach.
-
Zagadnienia z poszczególnych przedmiotów, będą wysyłane w te dni, w których te przedmioty wynikają z rozkładu zajęć danej klasy.
Wychowanie fizyczne
Praca nauczycieli wychowania fizycznego będzie polegała przede wszystkim na zachęcaniu uczniów do codziennej aktywności ruchowej. Nauczyciele będą wysyłali propozycje ćwiczeń i zabaw do wykonania w domu.
-
1.Sposób komunikowania się z uczniami i rodzicami.
- poprzez pisanie wiadomości w dzienniku elektronicznym librus.
-
Możliwości ucznia i rodzica do korzystania z materiałów elektronicznych.
- Na podstawie wcześniej wysyłanych wiadomości stwierdzam, że uczniowie mają dostęp do komputera oraz internetu, dlatego też materiał i wiadomości mogą być przesyłane przez dziennik librus.
-
Forma przekazywania treści utrwalających wiedzę:
- Treści będą przekazywane w formie materiału instruktażowego za pośrednictwem dziennika librus.
-
Ilość przekazywanego materiału w danym dniu:
- W dniu, w którym zaplanowane są zajęcia wychowania fizycznego Uczniowie będą mieli przesyłane materiały instruktażowe.
-
Metody monitorowania postępów uczniów oraz weryfikacji ich wiedzy i umiejętności.
- Uczniowie będą otrzymywać krótkie zadania do wykonania podlegające ocenie. Zadanie będą wysyłać za pośrednictwem dziennika librus do wiadomości nauczyciela.
-
Formy informowania uczniów i rodziców o postępach w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach.
- Uczniowie będą mieć na bieżąco wysyłane oceny do dziennika elektronicznego z odpowiednim komentarzem do każdej z nich.
-
Tryb konsultacji ucznia i rodzica z nauczycielem.
- Konsultacje odbywać się będą poprzez wiadomości na portalu librus, w przypadku, klasy w której nauczyciel ma wychowawstwo możliwa jest również konsultacja telefoniczna.
Plastyka
-
Komunikowanie się z uczniem 1x w tygodniu, w tym dniu kiedy wypada lekcja poprzez dziennik elektroniczny.
-
Wykorzystywanie w szczególności materiałów dostępnych na stronie MEN (e-podręczniki, e-lekcje), oraz materiałów dostępnych na stronach wydawnictw
-
W dzienniku elektronicznym podawanie konkretnych informacji dotyczących tematu lekcji, strony w podręczniku lub adresu strony internetowej, z jakiej mogą skorzystać.
-
Prace plastyczne uczniowie będą wykonywać raz w tygodniu na temat wcześniej wytłumaczony przez nauczyciela.
-
Prace plastyczne ( zdjęcie lub scan) uczniowie będą przesyłać na pocztę elektroniczną nauczyciela (specjalnie do tego utworzoną), po czym będą oceniane z odpowiednim komentarzem.
-
Nauczyciel będzie się komunikował z rodzicami i uczniami poprzez wiadomości w dzienniku elektronicznym, w przypadku klasy w której nauczyciel ma wychowawstwo możliwa jest konsultacja telefoniczna.
Muzyka
-
Komunikacja:
- Wysyłanie 1 x w tygodniu wiadomości do uczniów i rodziców za pośrednictwem dziennika elektronicznego:: poniedziałek - klasy IV, wtorek - klasy V, czwartek - klasy VI, piątek - klasy VII.
- Zadania domowe uczniowie będą przesyłać przy użyciu dziennika elektronicznego.
- Temat lekcji, strona w podręczniku, linki i notatki wysyłane za pomocą dziennika elektronicznego
-
Materiały dydaktyczne,
- Dostępne na stronie MEN (e-podręczniki, e-lekcje)
- Materiały ze stron wydawnictw.
- Filmy, piosenki i utwory muzyczne na YouTube i CDA
-
Ocenianie:
- na podstawie testów, zadań opisowych, prezentacji, referatów.