wtorek 07 stycznia 2025 r. KalendariumImieniny: Julian, Lucjan, Walenty, |
Do końca roku: 359 dni. StatystykiDo wakacji: 170 dni. |
ul. 29 Listopada 21, Kontakt37 - 100 Łańcut tel./fax 017 225 24 34 tel. 515 122 281 |
Czas trwania innowacji: bezterminowo, z możliwością modyfikacji.
Cele szczegółowe ukierunkowane na ucznia.
Uczeń:
- włącza się w dyskusję na temat wyboru miejsca i celu wycieczki;
- indywidualnie i zespołowo planuje przygotowania do wycieczki;
- wyszukuje informacje dotyczące miejsca, obiektów;
- korzysta z różnych źródeł informacji;
- przygotowuje indywidualnie i zespołowo prezentacje (w różnej formie);
- współtworzy regulamin i harmonogram wycieczki;
- przestrzega zasad bezpieczeństwa;
- zachowuje się kulturalnie;
- dba o właściwy ubiór i postawę w zależności od miejsca i sytuacji;
- chętnie współpracuje w zespole;
- tworzy właściwe relacje z rówieśnikami i osobami dorosłymi;
- rozwija w sobie wiele pozytywnych cech, które zawarte są w Modelu absolwenta naszej szkoły (załącznik 1);
- doskonali umiejętności językowe (kartka pocztowa, ogłoszenie, zawiadomienie, sprawozdanie).
Zadania dla nauczycieli:
- rozeznanie wśród uczniów i rodziców zainteresowań, potrzeb i możliwości związanych z wycieczką;
- opracowanie ogólnego harmonogramu i kosztorysu wycieczki;
- opracowanie dokumentacji wycieczki, przedstawienie do zatwierdzenia dyrektorowi szkoły;
- opracowanie rozliczenia wycieczki, przedstawienie rodzicom;
- ustalenie z rodzicami sposobu finansowania wycieczki (jednorazowo, raty, znalezienie sponsorów);
- zarezerwowanie miejsc noclegowych i wyżywienia;
- wybranie firmy świadczącej usługi przewozowe;
- ustalenie kosztów i zarezerwowanie terminu;
- zaplanowanie czasu dla uczniów w celu przygotowania ich do wycieczki;
- omówienie zasad bezpieczeństwa, zachowania się, współdziałania w zespole;
- podzielenie klasy na zespoły w celu przygotowania przez uczniów informacji o zwiedzanych miejscach oraz wdrażania do wzajemnej pomocy i odpowiedzialności;
- zadbanie o zapewnienie wszelkiej pomocy uczniom niepełnosprawnym (pomoc nauczycieli, uczniów i rodziców);
- czuwanie nad właściwym przygotowaniem i przebiegiem wycieczki;
- podsumowanie wycieczki;
- wskazanie postaw godnych naśladowania;
- omówienie słabych stron;
- wspólne poszukiwanie rozwiązań, które w przyszłości pozwoliłyby je wyeliminować;
- zorganizowanie wystawy prac uczniów dotyczących wycieczki (zdjęcia, gazetki, albumy, teksty literackie, komiks, prezentacja multimedialna itp.).
Zadania dla uczniów:
- rozmowa z rodzicami na temat wycieczki klasowej, wyboru miejsca, czasu i możliwości finansowych;
- włączenie się w dyskusję dotyczącą miejsca i czasu wycieczki (przygotowanie rzeczowych argumentów);
- opracowanie wraz z wychowawcą przygotowania do wycieczki (podział na zespoły, wyznaczenie zadań)
- pozyskiwanie informacji na temat trasy, zwiedzanych miejsc i obiektów;
- przygotowanie materiałów na wycieczkę (przygotowanie się do roli przewodnika miejsca);
- opracowanie informacji o wycieczce dla uczniów i rodziców (data, harmonogram, ekwipunek, leki i informacje od rodziców)
- przygotowanie ekspozycji (plakat, gazetka – na 3 tygodnie przed wycieczką dotyczących zasad bezpieczeństwa, kulturalnego zachowania się, współdziałania w zespole);
- przestrzeganie przyjętych ustaleń;
- wywiązywanie się z podjętych zadań i zobowiązań
- wykazanie się odpowiedzialnością za siebie i innych, wspieranie osób potrzebujących, niepełnosprawnych;
- aktywna współpraca z wychowawcą;
- przekazanie informacji rodzicom;
- włączenie się w rzetelne podsumowanie wycieczki;
- dzielenie się wrażeniami z wycieczki;
- przygotowanie wystawy prac związanych z wycieczką wykonanych indywidualnie i zespołowo.